Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
Školní poradenské pracoviště se snaží přispívat k příjemné a bezpečné atmosféře ve škole i třídách samotných.
Podporuje osobní rozvoj dětí a snaží se rozvíjet otevřenou komunikaci mezi rodinou a školou.
Služby ŠPP mohou využívat děti, rodiče i pedagogové. Kromě již jmenovaného se podílí na tvorbě a rozvoji výchovně vzdělávacího systému tak, aby se škola stala otevřenou, připravenou na novou kvalitu komunikace s rodiči i mimoškolními institucemi, schopnou
inspirovat pedagogické pracovníky k samostatnému a tvořivému jednání s vysokými nároky na kvalitu vzdělávání.
Naše aktuální cíle jsou:
- zkvalitnit sociální klima ve třídách,
- pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu preventivní činnosti,
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky ohrožené školním neúspěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
- v rámci týmové spolupráce efektivně a neodkladně řešit problémy spojené se školní docházkou,
- sledovat a vyhodnocovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření.
Hlavní úkoly ŠPP
- koordinovat pedagogicko-psychologického poradenství ve škole,
- pracovat s celým systémem školy (vedení, pedagogický sbor, třídní učitelé, žáci, rodiče žáků),
- poskytovat poradenství a konzultační podporu pro děti a rodiče (podpora při zvládání náročných situací doma i ve škole, psychologické vedení, osobnostní rozvoj, prožívání těžkého období, problémy se spolužáky,…)
- zaměřovat se na prevenci rizikového chování (podpora pozitivního klimatu ve třídách, rozvoj sociálních a emocionálních dovedností dětí, preventivní i intervenční programy pro třídní kolektivy),
- participovat na monitorování problémových projevů chování, pravidelně provádět analýzy a návrhy konkrétních opatření,
- podílet se na vytváření a realizaci preventivních programů zneužívání návykových látek a negativních jevů v chování žáků,
- pracovat průběžně s žákovskými kolektivy a ovlivňovat prostřednictvím sociálního učení klima školních tříd a potažmo celé školy,
- zjišťovat individuální předpoklady pro uplatňování a rozvíjení schopností a nadání žáků,
- provádět intervence pro prevenci školní neúspěšnosti,
- nabízet kariérní poradenství pro žáky a jejich rodiče,
- koordinovat kariérové poradenství s ostatními subjekty, které poskytují specializované služby kariérového poradenství (PPP, úřady práce…).
Poradenští pracovníci
Školní psycholog
Mgr. Andrea Kostrhounová
kostrhounova@zsbrezovehory.cz
- poskytuje krizovou intervenci a individuální intervence pro žáky, pedagogy i zákonné zástupce (konzultace, pravidelná setkávání na základě souhlasu zákonných zástupců),
- ve spolupráci s vyučujícími se věnuje se prevenci školního neúspěchu (náprava, podpora, vedení apod.),
- provádí depistáž, zjišťuje sociální klima ve třídách a vyhodnocuje jej ve spolupráci s třídními učiteli,
- provádí skupinovou a komunitní práci s žáky a třídami zaměřenou na témata osobnostně sociální výchovy, emočního rozvoje a hodnotové výchovy za spolupráce s kolegy napříč ŠPP i učitelským sborem,
- poskytuje metodickou podporu pedagogům a asistentům pedagoga.
Výchovný poradce
Mgr. Hana Hájková
hajkova@zsbrezovehory.cz
- řeší problémy spojené se specifickými poruchami učení,
- pečuje o žáky s potřebou podpůrných opatření,
- ve spolupráci s vyučujícími vytváří podmínky pro vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření,
- zprostředkovává návštěvu specializovaného poradenského pracoviště
Pedagogicko-psychologické poradny, Speciálně pedagogického centra, - spolupracuje s vyučujícími v péči o nadané žáky,
- poskytuje poradenství při volbě povolání,
- zajišťuje agendy spojené s přihláškami na střední školy a zápisovými lístky,
- vyhodnocuje průběh a výsledek přijímacího řízení.
Školní metodik prevence
Mgr. Filip Kadeřábek
kaderabek@zsbrezovehory.cz
- zajišťuje pro žáky a učitele preventivní programy, vzdělávání,
- sleduje projevy sociálně patologických jevů (šikana, zneužívání návykových látek, záškoláctví, kyberšikana,..),
- ve spolupráci s kolegy ze školního poradenského pracoviště, třídními učiteli a rodiči řeší závažné výchovné problémy,
- spolupracuje s Pedagogicko-psychologickou poradnou a Střediskem výchovné péče.
Kariérový poradce
Mgr. Eva Smolařová
smolarova@zsbrezovehory.cz
Mgr. Tomáš Šorna
sorna@zsbrezovehory.cz
-
poskytuje informace o vzdělávacích možnostech,
-
poskytuje informace o trhu práce,
-
za využití kariérové diagnostiky pomáhá mapovat schopnosti, dovednosti a silné stránky žáka,
-
snaží se aktivizovat žáky k samostatnému rozhodování o vlastním budoucím studiu, budoucí kariéře,
-
poskytuje metodickou a informační podporu učitelů a rodičů,
-
poskytuje poradenské služby pro žáky a jejich rodiče,
-
pomáhá a podporuje při rozhodování v otázkách vzdělávání, profesní přípravy,
-
koordinuje aktivity směřující k rozvoji kariérového vzdělávání žáků (exkurze do provozů, veletrhy škol, setkání s bývalými žáky, setkání se zástupci různých pracovních pozic, spolupráce se zástupci SŠ a SOU),
Sociální pedagog
Mgr. Vendula Kadlecová
kadlecova@zsbrezovehory.cz
- zajišťuje poradenské činnosti;
- poskytuje pomoc učitelům a žákům při řešení obtížných výchovných, sociálních situacích,
- spolupracuje se státními (např. úřad práce), pomáhajícími institucemi (sociálně aktivizační služba),
- spolupracuje s výchovným poradcem, školním metodikem prevence, školním psychologem,
- spravuje agendu „Obědy do škol“,
- sumarizuje podklady o absenci žáků tj. omluvené i neomluvené hodiny,
- připravuje písemné podklady ve spolupráci s třídními učiteli pro instituce,
- provádí mediaci konfliktu se žáky a třídními učiteli,
- vede třídnické hodiny.
Speciální pedagog
Bc. Zdeňka Splítková
splitkova@zsbrezovehory.cz
- realizuje vzájemnou spolupráci a nastavuje postupy s OSPOD, Policií ČR, Státním zastupitelstvím, SVP, SPC se sociálními službami pro rodinu a děti, a to v oblasti:
- záškoláctví,
- šikany,
- požívání návykových látek,
- mimoškolních aktivit, kyberšikany,
- syndromu CAN,
- protiprávního jednání,
- vzájemných sporů, konfliktních vztahů mezi rodiči,
- zanedbávání/nesprávné hygienické návyky.
- spolupracuje s třídním učitelem, rodiči (osobami odpovědnými za výchovu), žákem při řešení výchovných a sociálních problémů,
- spolupracuje s výchovným poradcem, školním metodikem prevence, školním psychologem,
- provádí terénní práci.
Koordinátor inkluze
Mgr. Ludmila Michálková
michalkova@zsbrezovehory.cz
- metodicky pomáhá pedagogickým pracovníkům školy v otázkách inkluzivního vzdělávání,
- metodicky pomáhá s přípravou a vyhodnocováním plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů, s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Kalendář akcí
Září 2024 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1
|
||||||
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
Nic z 8. 9. 2024 na 8. 10. 2024.
Rychlé kontakty
Základní škola Březové Hory
Adresa: Prokopská 337, Příbram 261 01
Telefon: 318 623 817
IČO: 47 067 641