Koncepce školního poradenského pracoviště (ŠPP)
Služby ŠPP mohou využívat děti, rodiče i pedagogové. Kromě již jmenovaného se podílí na tvorbě a rozvoji výchovně vzdělávacího systému tak, aby se škola stala otevřenou, připravenou na novou kvalitu komunikace s rodiči i mimoškolními institucemi, schopnou inspirovat pedagogické pracovníky k samostatnému a tvořivému jednání s vysokými nároky na kvalitu vzdělávání.
Hlavní úkoly ŠPP
- koordinovat pedagogicko-psychologického poradenství ve škole,
- pracovat s celým systémem školy (vedení, pedagogický sbor, třídní učitelé, žáci, rodiče žáků),
- poskytovat poradenství a konzultační podporu pro děti a rodiče (podpora při zvládání náročných situací doma i ve škole, psychologické vedení, osobnostní rozvoj, prožívání těžkého období, problémy se spolužáky,…)
- zaměřovat se na prevenci rizikového chování (podpora pozitivního klimatu ve třídách, rozvoj sociálních a emocionálních dovedností dětí, preventivní i intervenční programy pro třídní kolektivy),
- participovat na monitorování problémových projevů chování, pravidelně provádět analýzy a návrhy konkrétních opatření,
- podílet se na vytváření a realizaci preventivních programů zneužívání návykových látek a negativních jevů v chování žáků,
- pracovat průběžně s žákovskými kolektivy a ovlivňovat prostřednictvím sociálního učení klima školních tříd a potažmo celé školy,
- zjišťovat individuální předpoklady pro uplatňování a rozvíjení schopností a nadání žáků,
- provádět intervence pro prevenci školní neúspěšnosti,
- nabízet kariérní poradenství pro žáky a jejich rodiče,
- koordinovat kariérové poradenství s ostatními subjekty, které poskytují specializované služby kariérového poradenství (PPP, úřady práce…).
Naše aktuální cíle na školní rok 2024/2025
• pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu preventivní činnosti,
• posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky ohrožené školním neúspěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
• v rámci týmové spolupráce efektivně a neodkladně řešit problémy spojené se školní docházkou,
• sledovat a vyhodnocovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření,
• realizovat pravidelné besedy s odborníkem nejen pro žáky školy, ale také pro jejich rodiče
Poradenští pracovníci
Školní psycholog
Mgr. Andrea Kostrhounová
kostrhounova@zsbrezovehory.cz
• ve spolupráci s vyučujícími se věnuje se prevenci školního neúspěchu (náprava, podpora, vedení apod.),
• ve spolupráci s učiteli se věnuje screeningu individuálních studijních předpokladů a následné podpoře žáků s nadáním
• provádí depistáž, zjišťuje sociální klima ve třídách a vyhodnocuje jej ve spolupráci s třídními učiteli příp. kolegy ze ŠPP,
• provádí skupinovou a komunitní práci s žáky a třídami zaměřenou na témata osobnostně sociální a etické výchovy, emočního rozvoje a hodnotové výchovy za spolupráce s kolegy napříč ŠPP i učitelským sborem,
• poskytuje metodickou podporu pedagogům a asistentům pedagoga,
• spolupracuje s Pedagogicko-psychologickou poradnou a dalšími subjekty pečujícími o duševní zdraví (DPA, klinická psychologie, Nautis, Locika, Vigvam aj.)
Výchovný poradce
Mgr. Hana Hájková
hajkova@zsbrezovehory.cz
• zajišťuje agendy spojené s přihláškami na střední školy a zápisovými lístky,
• vyhodnocuje průběh a výsledek přijímacího řízení.
Školní metodik prevence
Mgr. Jana Fedorová
fedorova@zsbrezovehory.cz
• sleduje projevy sociálně patologických jevů (šikana, zneužívání návykových látek, záškoláctví, kyberšikana,..),
• nabízí možnosti a vytváří programy včasné intervence ve třídách při aktuálních problémech
• individuálně a skupinově pracuje se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
• koordinuje přípravu a realizaci aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisejí s přijímáním odlišnosti
• ve spolupráci s kolegy ze školního poradenského pracoviště, třídními učiteli a rodiči řeší závažné výchovné problémy,
• spolupracuje s Pedagogicko-psychologickou poradnou a Střediskem výchovné péče.
Kariérový poradce
Mgr. Eva Smolařová
smolarova@zsbrezovehory.cz
Mgr. Tomáš Šorna
sorna@zsbrezovehory.cz
• poskytuje informace o trhu práce,
• za využití kariérové diagnostiky pomáhá mapovat schopnosti, dovednosti a silné stránky žáka,
• snaží se aktivizovat žáky k samostatnému rozhodování o vlastním budoucím studiu, budoucí kariéře,
• poskytuje metodickou a informační podporu učitelů a rodičů,
• poskytuje poradenské služby pro žáky a jejich rodiče,
• pomáhá a podporuje při rozhodování v otázkách vzdělávání, profesní přípravy,
• koordinuje aktivity směřující k rozvoji kariérového vzdělávání žáků (exkurze do provozů, veletrhy škol, setkání s bývalými žáky, setkání se zástupci různých pracovních pozic, spolupráce se zástupci SŠ a SOU)
Sociální pedagog
Mgr. Vendula Kadlecová
kadlecova@zsbrezovehory.cz
• poskytuje pomoc učitelům a žákům při řešení obtížných výchovných, sociálních situacích,
• spolupracuje se státními (např. úřad práce), pomáhajícími institucemi (sociálně aktivizační služba),
• spolupracuje s výchovným poradcem, školním metodikem prevence, školním psychologem,
• spolu se speciální pedagožkou podporuje a metodicky pomáhá zajištovat vzdělávání u žáků z odlišného kulturního prostředí (s OMJ)
• spravuje agendu „Obědy do škol ve Středočeském kraji ve školních letech 2023-2025“,
• sumarizuje podklady o absenci žáků tj. omluvené i neomluvené hodiny,
• připravuje písemné podklady ve spolupráci s třídními učiteli pro instituce,
• provádí mediaci konfliktu se žáky a třídními učiteli,
• vede třídnické hodiny.
Speciální pedagog
Bc. Zdeňka Splítková
splitkova@zsbrezovehory.cz
• ve spolupráci s vyučujícími vytváří podmínky pro vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření,
• vytváří, konzultuje a vyhodnocuje účinnost individuálních vzdělávacích plánů (IVP)
• zprostředkovává návštěvu specializovaného poradenského
pracoviště – Pedagogicko – psychologické poradny, Speciálně pedagogického centra,
• realizuje vzájemnou spolupráci a nastavuje postupy s OSPOD, Policií ČR, Státním zastupitelstvím, SVP, SPC se sociálními službami pro rodinu a děti, a to v oblasti:
– záškoláctví,
– šikany,
– požívání návykových látek,
– mimoškolních aktivit, kyberšikany,
– syndromu CAN,
– protiprávního jednání,
– vzájemných sporů, konfliktních vztahů mezi rodiči,
– zanedbávání/nesprávné hygienické návyky.
• spolupracuje s třídním učitelem, rodiči (osobami odpovědnými za výchovu), žákem při řešení výchovných a sociálních problémů,
• spolupracuje s výchovným poradcem, školním metodikem prevence, školním psychologem,
• provádí terénní práci.
Koordinátor inkluze
Mgr. Ludmila Michálková
michalkova@zsbrezovehory.cz
• metodicky pomáhá s přípravou a vyhodnocováním plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů, s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Kalendář akcí
December 2024 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1
|
||||||
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
-
Tématický týden - Vánoce 9. 12. 2024 - 13. 12. 2024
-
1. - 4. ročník - kino 16. 12. 2024 9:00 - 11:00
-
Vánoční zpívání 17. 12. 2024
-
den bez mobilu 17. 12. 2024
-
Vánoční prázdniny 23. 12. 2024 - 3. 1. 2025
Rychlé kontakty
Základní škola Březové Hory
Adresa: Prokopská 337, Příbram 261 01
Telefon: 318 623 817
IČO: 47 067 641