Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Školní poradenské pracoviště se snaží přispívat k příjemné a bezpečné atmosféře ve škole i třídách samotných.

Podporuje osobní rozvoj dětí a snaží se rozvíjet otevřenou komunikaci mezi rodinou a školou.

Služby ŠPP mohou využívat děti, rodiče i pedagogové. Kromě již jmenovaného se podílí na tvorbě a rozvoji výchovně vzdělávacího systému tak, aby se škola stala otevřenou, připravenou na novou kvalitu komunikace s rodiči i mimoškolními institucemi, schopnou
inspirovat pedagogické pracovníky k samostatnému a tvořivému jednání s vysokými nároky na kvalitu vzdělávání.

Naše aktuální cíle jsou:

  • zkvalitnit sociální klima ve třídách,
  • pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu preventivní činnosti,
  • posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky ohrožené školním neúspěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
  • v rámci týmové spolupráce efektivně a neodkladně řešit problémy spojené se školní docházkou,
  • sledovat a vyhodnocovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření.

Hlavní úkoly ŠPP

  • koordinovat pedagogicko-psychologického poradenství ve škole,
  • pracovat s celým systémem školy (vedení, pedagogický sbor, třídní učitelé, žáci, rodiče žáků),
  • poskytovat poradenství a konzultační podporu pro děti a rodiče (podpora při zvládání náročných situací doma i ve škole, psychologické vedení, osobnostní rozvoj, prožívání těžkého období, problémy se spolužáky,…)
  • zaměřovat se na prevenci rizikového chování (podpora pozitivního klimatu ve třídách, rozvoj sociálních a emocionálních dovedností dětí, preventivní i intervenční programy pro třídní kolektivy),
  • participovat na monitorování problémových projevů chování, pravidelně provádět analýzy a návrhy konkrétních opatření,
  • podílet se na vytváření a realizaci preventivních programů zneužívání návykových látek a negativních jevů v chování žáků,
  • pracovat průběžně s žákovskými kolektivy a ovlivňovat prostřednictvím sociálního učení klima školních tříd a potažmo celé školy,
  • zjišťovat individuální předpoklady pro uplatňování a rozvíjení schopností a nadání žáků,
  • provádět intervence pro prevenci školní neúspěšnosti,
  • nabízet kariérní poradenství pro žáky a jejich rodiče,
  • koordinovat kariérové poradenství s ostatními subjekty, které poskytují specializované služby kariérového poradenství (PPP, úřady práce…).

Poradenští pracovníci

Školní psycholog

Mgr. Andrea Kostrhounová
kostrhounova@zsbrezovehory.cz

  • poskytuje krizovou intervenci a individuální intervence pro žáky, pedagogy i zákonné zástupce (konzultace, pravidelná setkávání na základě souhlasu zákonných zástupců),
  • ve spolupráci s vyučujícími se věnuje se prevenci školního neúspěchu (náprava, podpora, vedení apod.),
  • provádí depistáž, zjišťuje sociální klima ve třídách a vyhodnocuje jej ve spolupráci s třídními učiteli,
  • provádí skupinovou a komunitní práci s žáky a třídami zaměřenou na témata osobnostně sociální výchovy, emočního rozvoje a hodnotové výchovy za spolupráce s kolegy napříč ŠPP i učitelským sborem,
  • poskytuje metodickou podporu pedagogům a asistentům pedagoga.

Výchovný poradce

Mgr. Hana Hájková
hajkova@zsbrezovehory.cz

  • řeší problémy spojené se specifickými poruchami učení,
  • pečuje o žáky s potřebou podpůrných opatření,
  • ve spolupráci s vyučujícími vytváří podmínky pro vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření,
  • zprostředkovává návštěvu specializovaného poradenského pracoviště
    Pedagogicko-psychologické poradny, Speciálně pedagogického centra,
  • spolupracuje s vyučujícími v péči o nadané žáky,
  • poskytuje poradenství při volbě povolání,
  • zajišťuje agendy spojené s přihláškami na střední školy a zápisovými lístky,
  • vyhodnocuje průběh a výsledek přijímacího řízení.

Školní metodik prevence

Mgr. Filip Kadeřábek
kaderabek@zsbrezovehory.cz

  • zajišťuje pro žáky a učitele preventivní programy, vzdělávání,
  • sleduje projevy sociálně patologických jevů (šikana, zneužívání návykových látek, záškoláctví, kyberšikana,..),
  • ve spolupráci s kolegy ze školního poradenského pracoviště, třídními učiteli a rodiči řeší závažné výchovné problémy,
  • spolupracuje s Pedagogicko-psychologickou poradnou a Střediskem výchovné péče.

Kariérový poradce

Mgr. Eva Smolařová
smolarova@zsbrezovehory.cz

Mgr. Tomáš Šorna
sorna@zsbrezovehory.cz

  • poskytuje informace o vzdělávacích možnostech,

  • poskytuje informace o trhu práce,

  • za využití kariérové diagnostiky pomáhá mapovat schopnosti, dovednosti a silné stránky žáka,

  • snaží se aktivizovat žáky k samostatnému rozhodování o vlastním budoucím studiu, budoucí kariéře,

  • poskytuje metodickou a informační podporu učitelů a rodičů,

  • poskytuje poradenské služby pro žáky a jejich rodiče,

  • pomáhá a podporuje při rozhodování v otázkách vzdělávání, profesní přípravy,

  • koordinuje aktivity směřující k rozvoji kariérového vzdělávání žáků (exkurze do provozů, veletrhy škol, setkání s bývalými žáky, setkání se zástupci různých pracovních pozic, spolupráce se zástupci SŠ a SOU),

Sociální pedagog

Mgr. Vendula Kadlecová
kadlecova@zsbrezovehory.cz

  • zajišťuje poradenské činnosti;
  • poskytuje pomoc učitelům a žákům při řešení obtížných výchovných, sociálních situacích,
  • spolupracuje se státními (např. úřad práce),  pomáhajícími institucemi (sociálně aktivizační služba),
  • spolupracuje s výchovným poradcem, školním metodikem prevence, školním psychologem,
  • spravuje agendu „Obědy do škol“,
  • sumarizuje podklady o absenci žáků tj. omluvené i neomluvené hodiny,
  • připravuje písemné podklady ve spolupráci s třídními učiteli pro instituce,
  • provádí mediaci konfliktu se žáky a třídními učiteli,
  • vede třídnické hodiny.

Speciální pedagog

Bc. Zdeňka Splítková
splitkova@zsbrezovehory.cz

  • realizuje vzájemnou spolupráci a nastavuje postupy s OSPOD, Policií ČR, Státním zastupitelstvím, SVP, SPC se sociálními službami pro rodinu a děti, a to v oblasti:
    • záškoláctví,
    • šikany,
    • požívání návykových látek,
    • mimoškolních aktivit, kyberšikany,
    • syndromu CAN,
    • protiprávního jednání,
    • vzájemných sporů, konfliktních vztahů mezi rodiči,
    • zanedbávání/nesprávné hygienické návyky.
  • spolupracuje s třídním učitelem, rodiči (osobami odpovědnými za výchovu), žákem při řešení výchovných a sociálních problémů,
  • spolupracuje s výchovným poradcem, školním metodikem prevence, školním psychologem,
  • provádí terénní práci.

Koordinátor inkluze

Mgr. Ludmila Michálková
michalkova@zsbrezovehory.cz

  • metodicky pomáhá pedagogickým pracovníkům školy v otázkách inkluzivního vzdělávání,
  • metodicky pomáhá s přípravou a vyhodnocováním plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů, s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Kalendář akcí

Únor 2024

Po Út St Čt So Ne
1
2
3
4
  • Lipno/Hochficht - 8.B,9.B
5
  • Lipno/Hochficht - 8.B,9.B
6
  • Lipno/Hochficht - 8.B,9.B
7
  • Lipno/Hochficht - 8.B,9.B
8
  • Lipno/Hochficht - 8.B,9.B
9
  • Lipno/Hochficht - 8.B,9.B
10
11
12
13
14
  • školní kolo AJ - Simandl
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

Rychlé kontakty

Základní škola Březové Hory

Adresa: Prokopská 337, Příbram 261 01
Telefon: 318 623 817
IČO: 47 067 641