Síla partnerství a respektu: proto ZŠ Březové Hory uspěla v celostátní anketě ČESKObudoucnosti
ZŠ Příbram – Březové Hory zaznamenala mimořádný úspěch v celostátní anketě ČESKObudoucnosti, do níž se zapojily školy z celé republiky. Výsledky nás potěšily hned několikanásobně – uspěli jsme totiž ve všech sledovaných kategoriích, a to na velmi vysokých příčkách.
Výrazné úspěchy jednotlivců
V kategorii Ředitel roku obsadil 2. místo Mgr. Josef Strejc, který je dlouhodobě vnímán nejen jako manažer školy, ale především jako inspirativní lídr a průvodce pedagogického sboru v inovativních myšlenkách.
„Toto ocenění beru jako výsledek společné práce nás všech. Je krásné vědět, že si naši žáci váží prostředí, které společně vytváříme,“ uvedl Josef Strejc.
V kategorii Učitel roku se na krásném 3. místě umístil Mgr. Jakub Štochl. Jeho práce se žáky, schopnost motivovat a podporovat jejich rozvoj, byla oceněna jak kolegy, tak především samotnými studenty.
„Každý den se snažím být pro žáky nejen učitelem, ale i člověkem, který jim naslouchá a podporuje je v tom, co dělají. Je skvělé vidět, že to sami vnímají,“ řekl Jakub Štochl.
A zcela mimořádný úspěch zaznamenala Aneta Žaludová, která získala titul TOP student a stala se absolutní vítězkou celé ankety.
„Pro mě je to obrovská čest. Vážím si toho, že jsem mohla reprezentovat naši školu, ale především jsem vděčná učitelům a spolužákům, díky kterým se tady cítím dobře,“ dodala Aneta Žaludová.
Ocenění od žáků má největší hodnotu
To, co činí tento úspěch pro naši školu ještě cennějším, je skutečnost, že výsledky nevycházejí z rozhodnutí odborné poroty, ale z hodnocení žáků naší školy. Byli to oni, kdo ocenili prostředí školy, atmosféru ve třídách i práci učitelů a vedení.
Tento fakt je pro nás obrovským závazkem i potvrzením, že jdeme správným směrem. Žáci v hodnocení vyzdvihli zejména férový přístup, otevřenou komunikaci a možnost spolurozhodovat o dění ve škole.
Naše filozofie: partnerství místo autority
Dlouhodobě se snažíme budovat školu, kde vztahy mezi učiteli a žáky nestojí na moci či autoritativním přístupu, ale na partnerství, respektu a důvěře. Naším cílem je, aby se žáci cítili jako plnohodnotní partneři v dialogu, nikoli jen jako ti, kdo musí poslouchat příkazy.
Věříme, že pozitivní přístup – ať už k žákům samotným, nebo k jejich hodnocení – je klíčem k úspěchu. Proto problémy neřešíme jen tresty či restrikcemi, ale především snahou najít společné řešení, které všem stranám dává smysl.
Společný úspěch celé školy
Naše ocenění v anketě Česko budoucnosti proto nevnímáme jen jako jednotlivé trofeje, ale jako společný úspěch celé školy – učitelů, žáků i vedení. Potvrzuje se tím, že když spolupracujeme, nasloucháme si a hledáme cesty, které nás spojují, dokážeme dosáhnout i na ty nejvyšší příčky.
Kdo stojí za anketou ČESKObudoucnosti
Anketu pořádá ČESKObudoucnosti, střešní platforma, která sdružuje unii osobností z různých oborů a generací s cílem vytvořit dlouhodobou strategickou vizi pro naši zemi. Jejich ambicí je proměnit Česko v tzv. „mozkovnu světa“ – zemi, kde se rodí nápady, inovace a kde vzdělávání představuje klíč k prosperitě. Takto funguje už 15 let.
Platforma propojuje studenty, absolventy, zaměstnavatele, podnikatele, odborníky i seniory. Dává dohromady lidi, kteří už dnes mění podobu Česka, nebo se na to teprve chystají. Generační spolupráce je podle organizátorů jedním z největších motorů budoucnosti.
Velký důraz kladou na špičkové vzdělávání, které ale nechápou jen jako školní docházku. Vzdělávání vnímají mnohem šířeji – jako kombinaci formální výuky ve školách, neformálního vzdělávání v neziskových organizacích a projektech a také jako rozvoj v oblasti sportu, kde se mladí lidé učí týmové spolupráci, fair play i překonávání překážek.
Díky tomuto komplexnímu pohledu na vzdělávání mají projekty ČESKObudoucnosti jedinečný přesah – spojují znalosti, hodnoty a praxi napříč prostředím, kde se mladí lidé rozvíjejí.
Mgr. Josef Strejc, MBA – ředitel ZŠ Březové Hory


